Citer Best
On - 30/6/2008
"Otai!... Bile majlis penyerahan kunci motor?" Gurauku pada si otai
"Ptg ni pas abes exam ikut aku balik umah" Sahut otai...
" OK"...


Motor yg aku beli kat otai


Yess... Aku bakal memiliki motor walaupn motor 2nd hand yg aku beli kat otai...
Ptg tu pas abes exam oral physio ade lak perjumpaan ngn Doktor Nadia...
Pastu aku ikut otai naik motor yg bakal jadi milik aku ptg tu...

"Amik a sume brg2 ni ( side mirror, kanvas, rantai ngn helmet )... tapi helmet ko plgkan balik nanti"
"Ok no hal... Bayar camne?"...
"Nanti a ko bayar mase aku balik nanti"...

Ptg tu mmg trs aku pusing satu munirah ngn motor...
Mlm tu g Tahrir lak ngn Najib g hantar dak2 yg nak g umrah..

Mmg sejak ade motor aku dah tak naik bas ngn metro...
Pegi 7(Sabi') pn leh kate selalu gak...
Pastu motor tu gak aku bawa g kelas2 tafaquh dan yg plg pntg aku selalu bawa Ustaz Fawaz pegi kelas...
Mmg banyak jasa walaupn ade problem sket...
Biasa a motor murah...


Citer sedih
On - 30/8/2008

"Weh jom g Arma mlm ni mkn sate" Ajak Ikmal...
"Sate! Malas a...Penat a..."sahutku
"Ala jom a...Naik moto ko"rayu Ikmal...
"Oklah2"...Aku bersetuju...

"Alahai bosannye ar aktiviti" monolog hatiku...
"lepak bilik Ime ar"...

"weh sayut...sayut...jom balik, dah lewat ni, sok ade SC ( smart Circle ) dah a aku tak bace agi" ajak Ikmal...
"Ala ilek ar...tido sini je ar lgpn sok SC kat sini gak" aku yg tgh mamai menyahut...

Lepas SC aku nk gerak g 7 nak g kelas kat Markaz Nil...
"Eh aku rase aku parking kat sini semalm, mane lak natang ni g" getusan hatiku berkata...
"Ni mesti dah kena sapu ngn arab ni...siot tol ar..." kataku lg dlm hati...
"^&^#%@#^*^&$^@&*" sumpah seranah aku dgn geramnya dlm hati lg..

Ni la yg berlaku kat aku waktu cuti ni...
Lagi sehari nk ramadhan sempat lak diorg sapu motor aku ...
Mgkn silap aku gak kot...
Suka ambil mudah setiap benda...
Sampai skg aku tak buat report lagi...
Ramai yg nasihat aku suh g report, bkn aku tak nak g tapi aku nk g pn tak reti nak ckp pe...
So spnjg cuti ni terpaksa a ruju' balik bas ngn metro yg dah aku ceraikan waktu cuti dulu...
Mmg bkn rezeki aku kot...
Tapi aku igt nak agkat motor baru lak...
Mgkn bile ade rezeki nanti...

7 Comments:

  1. pinksterz said...
    wah aku dengar cite ko beli motor tapi tak sangka lak jadi cmtu :|

    wey bawak ah senior sorang ke ustaz mana2 gi repot! ish!
    Jalalluddin Sayuti said...
    Aku dah try nak ajak tp tak de org nak prgi..so aku pn dah maleh...Bia je ar....Lgpn murah je motor tu...
    Anonymous said...
    byk gak duit ko ea UT...hahaa
    ainfarhan said...
    da ilang pulak moto..sebaeklaa laptop ko bole baeki..klu x mmg ko nanges ah..ahahah..slamat berblog..meh singgah aku nye.hehe
    HafizAdam said...
    sian ustat fauwaz xde drebar pasni..
    huhu

    sabo ekk sayut..
    nanti kite wat kutipan derma..
    konsert amal..
    Jackster® said...
    tes
    Eng Einy said...
    ala..tu dugaan supaya ko dapat beli moto lg besar la tu..

Post a Comment



Post a Comment

Newer Post Older Post Home

Blogger Template by Blogcrowds